CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 21 November 2010

Rindu Yang Bertapa Di hati


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركات

Embun yang ku rindu
Indahkah rasa ini? Sarat dengan rindu yang menggunung pada embun yang menitis dinihari. Tidak terungkap dengan bicara melain ingin saja membisu sejuta kata.


Tapi aku ini insan yang lemah dengan perasaan sendiri, cuba berdiri untuk kuat, namun akhirnya aku karam dalam air mata.


Subuh tadi sementara menanti masuknya waktu solat suboh, aku terlelap dan dalam lenaku, aku nampak embunku datang menyapa. Menyapa sambil senyuman terukir di bibirnya. Wajahnya jelas pada pandangan mataku.


Kali ini embunku datang dengan bicara bisu. Tetapi bahasa tubuh menggambarkan rasa cemburu. Cemburu pada kehadiran insan-insan lain yang dia tidak dikenalinya.


Aku melihat dengan terpegun, dan sebelum berlalu masih  ada senyum yang terukir buatku. Dari senyuman itulah yang menerbitkan rasa rindu yang tidak pernah ada sempadan pada embunku.


Memang kasihku pada embunku tidak pernah bertepi, infiniti...


Pada MU  Ya Allah aku serahkan diri ini,ku serahkan jiwa ragaku, ku serahkan seluruh perjalanan kehidupan ku di dalam qudrat dan iradat MU.




"Cukuplah ! Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal." (At-Taubah : 129)





Buah rasa,
Kembara Samudera Qaseh.

0 ulasan: