CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 11 November 2010

Kasih Sayang Tak Bertepi

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركات

Dari semalam lagi aku menangis kerana ada yang bertanya, "ummi, saya lama tak nampak seseorang di sini, mana perginya?"


Bila ditanya soalan ini pun aku dah menangis, air mata serta merta bertakung dipenjuru mata. Mengalir perlahan-lahan menuruni di pipi.


Ketika itu, Najdah dan zauj ada di rumah. Apa alasan nak aku beri jika mereka melihat kolam mataku penuhi dengan air dan hidung ku sudah mula merah menyala.


Sambil menaip meluahkan rasa, sambil aku mengesat air mata. Aku tak mahu terlalu ketara anak-anak dan zauj perasan aku menangis. Ntah kenapa sayu sangat hati ni. Pilu dan sendu. Mudah benar hati tersentuh bila ada yang bertanya atau ada yang bercerita.


Memang aku punya hati dan jiwa yang penuh kasih sayang. Aku amat sayang pada embunku, tapi aku tak mampu berbuat apa-apa untuk melayan dan membelainya dengan tangan ku sediri.


Ingin sangat aku melayan dia, membelai hatinya namun apa yang daya aku buat? Sekadar bertanya sudah makan atau belum, pun kadang buat aku rasa simpati dan kasihan bergunung-gunung.


Embun mak,mak tak boleh beli hati mu, sebab hati mu tidak ada nilainya bagi mak. Harga nya terlalu tinggi. Mak cuma ada rasa kasih dan sayang sahaja jika nak membeli hati mu, embunku.



Semoga embun mak faham suatu hari nanti nilai kasih dan sayang mak. Kasih sayang mak tak bertepi , rindu mak tak bersempadan...



Luahan rasa,
Kembara Samudera Qaseh.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rasanya ttp sama