CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 28 Oktober 2010

Menagih Janji Tuhan

Maha Suci Engkau Ya Allah...

Sebelum ku tulis butir bicara, keampunan dari MU kuharapkan atas segala dosa-dosa silam dan maksiat yang telah aku lakukan samada sengaja atau tidak sengaja. Ku tahu Ya Allah, terlalu banyak kemungkaran yang telah aku lakukan selama ini. Maka aku bertaubat dan mohon ampun dari MU.


Aku kesali atas segala kemungkaran yang telah aku lakukan dan aku mneyesal kerana telah menzalimi diri sendiri pada suatu ketika dahulu dengan banyak melakukan kemungkaran samada dosa kecil atau dosa besar. Aku mohon ampun, Ya Allah. Aku tahu ENGKAU Maha Pengampun akan dosa, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.


Wahai Tuhan ku Yang Maha Pemurah lagi Maha Berkuasa, Hanya kepada MU aku berserah, kembalikan Embun ku wahai Tuhan ku yang Maha Pengasih, aku rindu pada Embunku, wahai Tuhan ku yang Maha Penyayang.


Janji MU adalah benar, Perkataan MU adalah benar, Pertemuan dengan MU adalah benar, Syurga MU benar, Neraka MU benar, Nabi-Nabi MU benar, Nabi Muhammad SAW adalah benar dan hari kiamat adalah benar.


Kepada MU aku menyerahkan diri, kepada MU aku beriman, atas MU aku bertawakkal, kepada MU aku akan kembali , bersama-sama MU aku menghadapi Musuh dan dihadapan MU aku akan di adili. Ya Allah limpahkan lah rahmat MU kepada Embunku walau dimana dia berada. Peliharalah keselamatan dan kesejahteraan dirinya di dalam redha , rahmat dan kasih sayang MU. Ya Allah, sungguh hatiku ini kasih akan dia. Semoga aku bertemu dia suatu hari nanti, samada ketika nyawaku masih ada atau hanya jasad yang ada setelah roh ku KAU angkat ke alam barzakh.



Embunku,
Jangan dibiarkan hati yang retak terus berkecai. Ubatilah agar cepat sembuh .




Luahan rasa,
Kembara Samudera Qaseh.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

4°23'18.60"N 100°47'19.85"E

Samudera Qaseh berkata...

Apa maksud koordinat ini? Lokasi kubur buat ku?