CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 25 Januari 2011

Bicara Rindu 7

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Alhamdulillah , Segala Puja – Puji hanyalah milik Allah Ta’ala semata-mata. Selawat dan salam ke atas Baginda Rasulullah s.a.w, ahli keluarga baginda yang suci, para sahabat yang kesemua mereka itu merupakan golongan yang amat mulia, para ulama’ yang mukhlisin , para mujahidin di Jalan Allah Ta’ala dan seluruh muslimin. Amin.




Kerinduan kadang-kadang membuat seseorang itu berduka, namun kehendak Allah begitu, maka perlu hadapi jua dengan redha dan tabah.


Memang mak pasrah dan berserah urusan ini hanya kepada Yang Maha Pencipta. Namun tetap mak baja dan siram kasih sayang dihati ini agar tidak kontang dengan doa. Ingatan tetap bersahutan di sanubari. Makin kerap mak bermonolog dengan Yang Maha Pencipta agar anakku sentiasa dipelihara didalam rahmat dan kasih sayangNYA.


Hanya itu saja tanda kasih seorang emak kepada anaknya yang saban hari ditunggu dan dirindu. Tidak mungkin ada anak lain yang dapat menggantikan dirinya yang satu ini. Semoga anakku sihat walafiat, terpelihara iman, dan sejahtera menjalani kehidupan di dunia ini.


Pesan mak, apa yang kita buat di dunia ini akan dibawa ke akhirat nanti. Maka peliharalah iman, amal dan akhlak. Bak kata Pak Din, apabila kita sanggupi , maka ia dipertanggungjawapkan hingga ke akhirat.



Aku tetap sayang,
Kembara Samudera Qaseh.

0 ulasan: