CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 28 September 2010

Memilih Antara Dua


“ Ya Allah, hanya kepadaMu aku mengadu betapa lemah kekuatanku, betapa sempit usahaku dan betapa rendah diriku menghadapi manusia , Ya Tuhan Yang Maha Pengasih di antara mereka yang belas kasihan"


Aku ini lemah antara memilih. Aku mengadu padaMU,aku bersimpuh pada MU, merayu dan manakah jalan terbaik   buatku memilih.


Apa yang aku lakukan dua-dua kerana MU. Antara melaksanakan amanah untuk kemaslahatan umat sejagat dan mendidik secara halus melalui kasih sayang keranaMU juga.


Ya Allah, aku tidak berupaya untuk memilih dan aku serahkan urusan ini kepadaMU untuk menentukan jalan yang mudah buat ku. Jalan yang mudah agar aku selalu mengingati kematian.


Bantulah hamba MU yang lemah ini. Cenderungkan hatiku antara dua pilihan ini wahai Tuhanku Yang Maha Adil,  Maha Pengasih dan Maha Belas Kasihan.


Ya Allah,kurniakan aku kesabaran,ketabahan dan keimanan yang mantap di dalam beribadah kepada MU yang Allah. Kedua-dua pilihan ini merupakan ibadah, dan aku pohon Ya Allah, kesabaran ku didalam usaha mendidik penuh kasih sayang ini dipandang oleh MU di akhirat nanti. Jangan ENGKAU biarkan aku tersasar Ya Allah. Luruskan hatiku,Suci dan Bersihkan niat hatiku.


Amin...


Embunku, mak memilih mu , itu rasa yang cenderung digerakkan Allah di dalam hati ini.




Titipan kasih,
Kembara Samudera Qaseh

0 ulasan: